ביטוח בריאות כל העדכונים לשנת 2020

ביטוח בריאות הוא ביטוח המכסה את כלל ההוצאות הנוגעות לטיפול הרפואי אליו תזדקקו במהלך חייכם.

בדומה לביטוחים אחרים, גם כאן הצדדים יהיו המבטח והמבוטח.

האינטרס של המבוטח במקרה זה הינו הקטנת ההוצאות במקרה של הזדקקות עתידית לטיפול רפואי בעל עלות גדולה.

זאת באמצעות תשלום חודשי נמוך לביטוח.

המבטח יכול להיות המדינה, ארגונים ללא כוונות רווח כדוגמת קופות החולים, או חברות מסחריות כמו חברות הביטוח.

בישראל ישנם שלושה סוגים שונים של ביטוחי בריאות:

 

ביטוח בריאות ממלכתי

לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מיום 01.01.1995, כל אזרח תושב המדינה יהיה מבוטח תחת ביטוח בריאות.

 

זכאות

כלל האזרחים במדינת ישראל אשר הגיעו לגיל 18.

 

דמי הביטוח

חישוב דמי הביטוח שיש לשלם מתבצע ביחס לאחוזי ההכנסה, כאשר קביעת גובה התשלום מתייחסת לשתי מדרגות שונות:

  1. תשלום מופחת למרוויחים בברוטו עד 60% מהשכר הממוצע במשק. נכון לשנת 2020 השכר הממוצע הוא 6,331 ₪.
  2. תשלום רגיל למרוויחים בברוטו מעל 60% מהשכר הממוצע במשק ועד להכנסה הגבוהה ביותר לחודש החייבת בדמי ביטוח. נכון לשנת 2020 ההכנסה היא 44,020 ₪.

ביטוח בריאות הוא תשלום חובה אותו כל אזרח בארץ חייב לשלם על פי הכנסתו ועל פי המכסה הקבועה בחוק. אלא אם כן הוא זכאי לפטור.

 

שירותי בריאות נוספים (שב"ן)

שירותים אלו מוצעים על ידי קופות החולים השונות למבוטחיהם. השירות יינתן לחברי הקופה שרכשו את הביטוח המשלים תמורת תשלום חודשי. שירותי הבריאות שיסופקו יהיו כאלה שלא מכוסים על ידי סל הבריאות ובכך יובטח למבוטחים כי בעת הצורך יהיה להם רשת ביטחון חלופית.

על פניו, חוק ביטוח בריאות ממלכתי מאפשר לקופות החולים להציע שירותים נוספים, אולם בפועל, דוגמת חוק ההסדרים 2008, נקבע כי אסור לקופות החולים לספק תרופות מצילות או מאריכות חיים בתואנה שמדובר בפגיעה בשוויון.

 

פוליסות ביטוח פרטיות

גם חברות הביטוח בישראל מציעות תכניות ביטוח שונות המיועדות לכיסוי הוצאות רפואיות. תנאי הביטוח נקבעים בחוזה בין חברות הביטוח למבוטחים. הפיקוח על חברות הביטוח מתבצע על ידי המפקח על הביטוח.

בין סוגי הביטוחים שיציעו חברות הביטוח תוכלו למצוא: ביטוח מוסף, הכולל טיפולים שלא כלולים בביטוח הבריאות הממלכתי או בשירותי בריאות נוספים; ביטוח משלים, המכסה הוצאות שלא כלולות בכיסוי המתבצע על ידי השב"ן; או ביטוח תחליפי, הנועד לספק שירותים רפואיים ברמה גבוהה יותר מהמוצע על ידי הביטוח הממלכתי והשב"ן.

כאמור, לכל אחד ואחד מאתנו יש ביטוח בריאות ולעיתים אף מספר ביטוחים במקביל. מומלץ להתעדכן מידי פעם בעדכונים הרלוונטיים היוצאים מידי תקופה, בין היתר ניתן לעשות זאת באתר הר הביטוח, דרכו תוכלו לבדוק אלו ביטוחים קיימים לכם, לבצע סקר שוק ולהוזיל את מחירי הביטוח.

 

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »