בדיקת דירוג אשראי לשוכרי דירות

הדירות בישראל יקרות וכך יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מוותרים על חלום רכישת הדירה ופשוט שוכרים דירה לטווח ארוך. לאחר מספר מקרים של שוכרים שלא הצליחו לעמוד בהתחייבויותיהם, כיום מאוד מקובל לבצע בדיקת דירוג אשראי לשוכרי דירות. איך זה עובד ומה עושים כדי לשפר את הדירוג הקיים? על כך ריכזנו לכם כאן מידע.

 

מהי בדיקת דירוג אשראי?

על פי חוק נתוני האשראי, נתוני האשראי של אזרחי ישראל מתועדים ונשמרים במאגר נתונים מיוחד שהקים בנק ישראל. הנתונים מועברים ללשכות האשראי שמונו לדרג את כל אותם הנתונים בהתאם למספרי הזהות – כך כל אזרח ישראלי מקבל דירוג אשראי משלו.

דירוג אשראי מהווה ציון על התנהלותו הפיננסית של המדורג בהתאם לנתונים שהצטברו על שמו. זה יכול להיות נתונים חיובים כמו סילוק הלוואה, עמידה בזמני תשלום, היסטוריית אשראי טובה ועוד, לעומת נתונים שליליים כמו המחאות חוזרות, חובות רבים, הלוואות ללא סדר, בדיקות דירוג אשראי ללא הרף, חובות לגופים ממשלתיים ועוד.

 

למה צריך דירוג אשראי?

לרוב, דירוג האשראי משמש גופי מימון כאשר הם מקבלים בקשה להלוואה. גופי המימון רוצים לוודא שהם מאשרים הלוואה לאדם בעל יכולת כלכלית שלא יתקשה לעמוד בהתחייבויות ולכן הוא פונה לבדוק את דירוג האשראי של מבקש ההלוואה. דירוג האשראי משקף את הנתונים הפיננסים לגוף המלווה, כך נמנעים זיופים וקריסות כלכליות.

דירוג האשראי משמש גם את המעוניינים להוזיל את מחיר ההלוואה. אם יש לכם דירוג אשראי תקין, תוכלו להראות אותו לגוף המימון ובאמצעותו לנהל משא ומתן להוזלת מחיר ההלוואה.

 

למה בהשכרת דירה נבדק דירוג האשראי?

משכירי דירות לא מעוניינים למצוא את עצמם "רודפים" אחרי התשלומים המגיעים להם. הם מעוניינים לוודא שהם מצאו שוכר כלבבם, אחד שישלם את שכר הדירה בזמן, ללא עיכובים וללא בעיות חריגות. כאשר משכירי דירות מגלים כי דירוג האשראי של השוכר טעון שיפור, היחס שלהם אליו הוא חשדני הרבה יותר.

הם יכולים להחליט לא לחתום איתו על חוזה להשכרת הדירה או כן להשכיר במחיר גבוה יותר המתחשב בסיכון הנלווה למצבו הכלכלי של השוכר.

 

איך זה עובד?

בכל הסכם שכירות הבדיקה היא שונה. יש משכירים הדורשים לראות דו"ח דירוג מעודכן, ויש כאלו המבקשים הרשאה וחתימה על ייפוי כוח המאשר להם לבדוק את הדירוג בכוחות עצמם.

 

מה עושים כאשר הדירוג מצריך שיפור?

חשוב לדעת כי ניתן לשפר את דירוג האשראי הקיים. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להתחיל להקפיד על התנהלות כלכלית נכונה. במקרה הצורך כדאי להיעזר באיש מקצוע מומחה לכך. כאשר הדירוג הוא שלילי, ניתן לשפרו. ההמלצה היא לבדוק לפני הכל את תקינות הנתונים המוזמנים בדו"ח נתוני האשראי.

אם אתם מגלים טעות תוכלו לפנות ללשכת האשראי בבקשה לתיקון. ההמלצה היא לעשות זאת בליווי מקצועי של אחד מצוות קלין בי די אי המומחים בתחום.

דירוג אשראי

אולי תאהבו גם את