מדריך קצר – איך להימנע מפוליסות ביטוח מיותרות?

כשמדובר בתחום הביטוח, אנשים לעיתים מסתבכים ולא תמיד מודעים לגבי פוליסות הביטוח שעליהן הם חתומים, מה כולל התיק הביטוחי שלהם ועוד. מצב זה גורם לרבים לשלם כספים על ביטוחים מיותרים או כפולים. מצב זה בא לידי ביטי, הרבה פעמים, ע"י רכישה של אותו כיסוי ביטוחי מכמה חברות ביטוח שונות.

 

טיפים יעילים

אם תהיתם איך ניתן להימנע מכיסויי ביטוחים כפולים ובכך לחסוך כסף חשוב, ניתן להציע כמה טיפים חיוניים, שיוכלו לסייע עבורכם לשלוט בפוליסות הביטוח שברשותכם:

  1. הדבר החשוב ביותר, הוא הגישה שלכם כלפי העניין. ההמלצה היא להקדיש זמן ראוי לעבור על הפוליסות שברשותכם ולקרוא את הסעיפים הכלולים בהן.
  2. כדי להבין על אילו ביטוחים אתם משלמים, עליכם להבין קודן מהם הכיסויים שיש לכם במסגרת סל הבריאות, של קופת חולים. באופן זה, תוכלו לדעת אם הכיסויים המשלימים, אותם רכשתם דרך חברות הביטוח, אכן נדרשים עבורכם ואינם מיותרים.
  3. בנוסף, ההמלצה היא לקרוא בעיון את פרטי הפוליסות שאותן רכשתם, להבין מהו גובה הפיצוי שתקבלו, במצב שתגישו תביעה ואילו תרופות חיוניות תוכלו לקבל במסגרת הפוליסה, באם תזדקקו להן.
  4. דרך נוספת להימנע מכיסויי כפולים, היא לבדוק אילו פוליסות יש לכם ממקום העבודה שלכם. ייתכנו מצבים בהם המעסיק משלם עבור כיסויים שונים הניתנים לכם וכך, אתם יכולים לפטור את עצמכם מתשלום על הכיסויים. באם תמצאו כי קיימת עבורכם כפילות בפוליסה שרכשתם באופן פרטי, אשר משולמת במקביל גם ע"י מקום עבודתכם, תוכלו לבטלה ובכך לחסוך כסף.
  5. תדעו תמיד לדרוש את מה שמגיע לכם עפ"י תנאי הפוליסה שרכשתם. ככלל, מטרתן של חברות הביטוח היא לשלם למבוטחים תשלום מינימלי ככל הניתן. בדרך זו הם מצליחים לחסוך בהוצאות ולהרוויח כסף. לפיכך, ההמלצה היא לדרוש את התגמולים להם אתם זכאיים, גם כשמנגד – חברת הביטוח מפעילה עליכם לחץ להפעיל ביטוחים משלימים, בתמורה לקבלת פיצוי מסוים.
  6. ביצוע סדר בפוליסות שברשותכם עשוי לסייע לכם לשלוט בכיסויים שאותם רכשתם ובדרך זו, תצליחו להימנע מלרכוש כיסויים כפולים.

 

למידע נוסף אודות תחום דיני הביטוח, סוגי ביטוחים ותביעות ביטוח, כנסו לאתר עורך דין יואב רונקין.

 

לסיכום, כיצד ניתן להימנע מפוליסות מיותרות?

בכדי לחסוך הוצאות מיותרות בגין ביטוחים, הפעולה הראשונה שיש לבצע היא לבדוק אם קיימות פוליסות כפולות על שמכם. ייתכנו מצבים בהם רכשתם פעמיים את אותה הפוליסה ואתם לא מודעים לכך. לכן, ההמלצה היא לבצע בדיקה של תיק הביטוחים שברשותכם ובאופן זה להבין אילו סוגי פוליסות רכשתם, אילו כיסויים הן כוללות ואילו תגמולים כספיים מקנה עבורכם כל פוליסה.

ככלל, קיימים אמצעיים שונים שבאמצעותם ניתן לבצע בדיקה של כפילות פוליסות:

  1. באמצעות אתר "הר הביטוח", דרכו כל אדם יכול לבדוק את פירוט הביטוחים שיש לו.
  2. באמצעות המסלקה הפנסיונית, כלי פרקטי הניתן ע"י משרד האוצר ובאמצעותו ניתן לקבל תמונה מקיפה לגבי הביטוחים ולגבי התיק הפנסיוני שברשותו.

 

רכב מבוטח

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »