איך לבחור ביטוח דירה

ביטוח דירה הוא למעשה הכיסוי היחיד ששומר על הנכס היקר ביותר עבור רוב המשפחות הישראליות – בית המגורים. הסיכון שההשקעה הכספית האדירה בבית המגורים תרד לטמיון בשל נזקים אשר אינם תלויים בכם, יכול להדיר שינה מעיני רבים. ללא ביטוח דירה, יתכן בהחלט שלאחר אסון אחד וממוקד, מצבכם הכלכלי יתדרדר תוך שניות. במאמר זה נפרט על הדרכים לבחירה של ביטוח דירה יעיל.

 

הסקת מסקנות בנוגע לסיכונים האזוריים

טווח הכיסוי של ביטוח דירה משתנה על פי רצון הלקוח, והחבילות אשר מציעות החברות. חלק מהחבילות מציעות כיסוי בסיסי בלבד, וחלק בתשלום נוסף מציעות הרחבות שונות. הבחירה של חבילת הכיסוי המתאימה ביותר לכם, היא חיונית כדי שמפת הסיכון סיכוי של ההשקעה בביטוח תהיה משתלמת. אחד מהדברים הראשונים שעליכם לחשוב עליהם, הוא הסיכונים האזוריים לדירה. הסיכונים האזוריים כוללים את הסכנות המיוחדות לאזור הגיאוגרפי בו אתם חיים. החשיפה לפגעי הטבע למשל, יכולה לדרוש כיסוי ייחודי בתשלום נוסף. אם אתם חיים בשכונה אשר הוכתה בהצפות בעבר, יתכן ותעדיפו לכלול כיסוי זה בביטוח שלכם, וכך גם אם מדובר באזור שנפגע מרוחות חזקות או מאירועי טרור כמו ירי רקטי. הסקת המסקנות בקשר לסיכונים האזוריים חייבת לכלול גם מחשבה על הגורם האנושי. דירה באזור אשר ידוע בגניבות המתרחשות בו, עשויה לספוג נזקים בשל ניסיונות הפריצה עצמם, גם אם שום דבר לא ייגנב בפועל.

 

היכרות עם מבנה הבית עצמו

מעבר לסיכונים הסביבתיים, כדאי מאוד לחשוב גם על הסכנות שנובעות ממבנה הבית עצמו. חלק מהבניינים בישראל נבנו לפני שנים רבות, כאשר כללי בניית התשתיות היו שונים ורופפים בהרבה. היכרות עם מבנה הבית עצמו, ועם התשתיות של הדירה, יכולה להכווין אתכם לרכישת כיסוי מתאים יותר לצרכיכם. כמובן, חשוב מאוד לידע את חברת הביטוח בנוגע לכל תקלת תשתית ידועה לפני חתימת ההסכם, או שלא תקבלו פיצוי. כדאי גם לטפל בליקויים שנמצאו מראש בעזרת בעלי מקצוע מובילים באתר שיפוצים פלוס, אשר יוכלו לפתור עבורכם כמעט כל בעיה בבית במחיר משתלם ובשירות ללא פשרות. היכרות עם מבנה הבית עצמו תאפשר לכם לצפות סיכונים כמו דלקות בבית עשוי עץ, נזק מרעידות אדמה בבית אשר אינו מחוזק, או סיכונים אחרים כמו שיפוצים של קומות עליונות.

 

חוויה של לקוחות קודמים וליווי אישי

מעבר לצורך לבחור כיסוי על פי הכתוב בהסכמים, חשוב מאוד לשים לב גם לגורם האנושי. הגורם האנושי יכול להשפיע המון, בטח אם לוקחים בחשבון שאתם עשויים להיתקל בצורך לעבוד עם חברת הביטוח ברגעים הקשים ביותר בחייכם. לכן, לפני שחותמים על הסכם, גם אם המחיר וחבילת הכיסוי מתאימים לכם, חשוב מאוד לנסות למצוא חוות דעת של לקוחות קודמים, בעיקר כאלו אשר נאלצו להפעיל את הביטוח שלהם.

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »