איך בוחרים מתנות לעובדים לפסח?

נהוג לחלק מתנת בחג הפסח, למעשה נהוג לחלק מתנות בכל אחד משלושת הרגלים. אולם, במאמר הקרוב נבחן כיצד יש לבחור מתנות לעובדים בחג הפסח. לחג הפסח משמעות סימבולית גדולה לעם היהודי וככזה ישנם מנהגים רבים, והילכות מסוימות שסובבות אותו. נראה כיצד … אז בואו נראה איך בוחרים מתנות לעובדים לפסח.

 

מהו חג הפסח

חג הפסח למעשה מזכיר לעם היהודי את סיפורם של בני ישראל במצרים העתיקה. שם, כמו שהאגדה מספרת, בני ישראל נאלצו לחיות כעבדים ולהקים את הפירמידות עבור הפרעונים תחת תנאים קשים מאוד. לאחר שנים של עבדות הם שוחררו על-ידי משה וגובשו בעם העולה לארץ ישראל. מבחינה סמלית החג מייצג יציאה מעבדות לחירות כמו כן, החג נחגג בין י"ד ניסן ועד כ"א ניסן בכל שנה קלנדרית.

 

אילו מתנות נהוג לתת בחג הפסח

שני מוטיבים מרכזיים סובבים את החג ובעקבותם המתנות המומלצות. הראשון איסור על אכילת חמץ, והשני הסמל של יציאה לחירות. שני המוטיבים הללו מכוונים אותנו למתנות כמו: מצות ויין שהן בדרך כלל מתנות קטנות המסמלות את החג, וחופשות ליעדים בארץ ומחוצה לה, כדי לחזק את מרכיב החופש החשוב בחג זה.

 

כיצד נבחר מתנות לעובדים

בבחירת מתנות לעובדים בפסח ישנם מספר גורמים מרכזיים אליהם נתייחס-

הראשון הוא כמובן התקציב. אותו יש לקחת בחשבון, שכן חריגה ממנו עלולה לגרום לעסק שלנו נזק שלא לצורך. בנוסף, התקציב יקבע במידה רבה מה נוכל ולא נוכל אפשר לעובדינו לקבל.

השני, סוג העובדים שלנו. הם ישנו את סוגי המתנות גם כן. שכן, לכל עובד יש קריטריונים אותן המתנה תצטרך למלא, לדוגמא: עובד מוסלמיי לא יוכל לקבל אלכוהול, ועובד יהודי לא יוכל לקבל כל דבר המכיל גלוטן.

השלישי, מספר העובדים שלנו. הוא גם כן משנה את סוג המתנות שנוכל לתת, מספר עובדים גדול לא יאשר חופשות, ואילו מספר עובדים קטן כן.

לאחר שננתח את הגורמים הללו, נוכל לקבל החלטות נבונות בנוגע למתנות הספציפיות המתאימות לעסק שלנו. טיפ – מומלץ להציג מאגר מתנות רחב ככל הניתן וליצור סקר, בו כל עובד יוכל לדרג 5 מתנות אותן הוא היה רוצה לקבל. לאחר הדירוג נוכל לצמצם את המתנות אותן נחלק בחג רק למתנות המובחרות ביותר.

 

לסיכום

חג הפסח הוא חג חשוב, אמנם חלוקת מתנות יכולה להיות פגיע כלכלית לבית העסק שלכם, אך עובדים מרוצים ושמחים הם עובדים חרוצים שרתומים למטרה לשמה הם עובדים בחברה שלכם. חלוקת מתנות בצורה חכמה ונבונה תגרום לעובדים שלכם להרגיש שייכים וחשובים ובתמורה תתרום לכם. אז למה אתם מחכים, עבדו את הנתונים הרלוונטים וצרו את קטלוג המתנות הטוב ביותר.

 

אולי תאהבו גם את